AMSL/AGL

#1
Cześć,
przekonuję Internetu, ale do tej pory nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie niezmiernie problem. Pewnie odpowiedź jest prozaiczna, ale ja - niestety - mam z tym zagwozdkę.
Chodzi o wykonywanie lotów VFR i określanie wysokości, mając do dyspozycji jedynie planer lotów Bartka Wilczka oraz mapę z określonymi MSA. Tu generalnie problemu żadnego nie ma, bo zaplanuję sobie przelot na wysokości, powiedzmy, MSA +300ft i jazda.
Ale jak to jest z określeniem wysokości AGL? Mianowicie mam na myśli zasadę, że do trzech tysięcy AGL mogę śmigać na dowolnej wysokości (oczywiście zachowując MSA, który przecież jest określony AMSL, prawda?), W powyżej tej wysokości powinienem zachować przelotową wysokość zgodnie z kursem. Albo w kontekście przelotów nad miastami (np. 1000 AGL). Pytanie powstaje - w jaki sposób określić AGL, mając do dyspozycji tylko te narzędzia, o których wspomniałem? Czy to w ogóle możliwe? Bo przecież pójście na skróty i dodanie na przykład do minimalnej bezpiecznej wysokości trzech tysięcy stóp nie będzie oznaczać, że od tego pułapu powinienem lecieć na wysokości odpowiadającej kursowi? To byłoby przecież błędnym podejściem.
A może z tymi narzędziami określenie AGL jest niemożliwe i trzeba wykorzystywać na przykład Little Navmap z tej aplikacji brać wysokość terenu i do niej dodawać określone wartości?
Podpowiedzcie proszę, jak ta sprawa wygląda?

Z pozdrowieniami:-D
pp

Re: AMSL/AGL

#2
Na stronie lecimy.org eksportuję do KML i podglądam trasę w Google Earth Pro - na spodzie masz wysokość terenu.
Korzystałem też kiedyś z VFRflight i tam również były zawarte te informacje i to w dużo bardziej przejrzystej formie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości