Wydana została nowa wersja X-plane 11 na silniku Vulcan. Tutaj więcej informacji.
https://www.thresholdx.net/news/vm1150
Film od XPlaneOfficial
https://www.youtube.com/watch?v=IGS70VVKvhA&t=340s
Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#2Michael zrobił bardzo ciekawe testy. Jego współpraca z Austinem nie zawodzi i można bez problemu brać te wyniki za pewniak jak ktoś jest mniej wtajemniczony w świat X-Plane.
https://www.youtube.com/watch?v=nemED1cfktQ
https://www.youtube.com/watch?v=Xv7G-NwkB4c
Jeszcze wyczytałem, że podobno całkowicie przeprojektowany jest(ma być?) funkcja "Reflection Detail", ma być więcej sprawnych bibliotek z XPlane10, które lepiej sprawdzają się od tych z X11 przy Vulkanie. Z niecierpliwością czekam na pierwsze testy i odpalam betę, bo kolejnego miesiąca nie wytrzymam do oficjalnej wersji
Ale mam wersję Steam, która i tak z opóźnieniem betę otrzyma, więc na razie hype umiarkowany.
https://www.youtube.com/watch?v=nemED1cfktQ
https://www.youtube.com/watch?v=Xv7G-NwkB4c
Jeszcze wyczytałem, że podobno całkowicie przeprojektowany jest(ma być?) funkcja "Reflection Detail", ma być więcej sprawnych bibliotek z XPlane10, które lepiej sprawdzają się od tych z X11 przy Vulkanie. Z niecierpliwością czekam na pierwsze testy i odpalam betę, bo kolejnego miesiąca nie wytrzymam do oficjalnej wersji

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#3Vulkan is only supported on Windows 8 and later.
No i w końcu zmusili mnie do opuszczenia ulubionego Windows 7

Jutro testy na Metalu, bo na macOS X-Plane 11 do tej pory chodził tragicznie wolno.
Dość istotny link:
https://www.x-plane.com/kb/updating-gra ... kan-metal/
Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#4Z Metalem bardzo duży wzrost ilości klatek - wreszcie ma sens korzystanie z X-Plane na maku 

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#5Witam, zauważyliście problemy z teksturami w Vulkanie ? Chodzi o to, że tekstury kokpitu są rozmazane. Zmiana kamery na zewnętrzną i powrót do kokpitu potęguje ten efekt do tego stopnia, że np w ZIBO nie jestem w stanie odczytać liter z napisów po środku wolantu. Tak samo dzieje się z teksturami w defaultowej Cessnie oraz z teksturami np. linii na pasie startowym. Sprawdzane na wersji 11.50b3. Karta GTX1050. Na OpenGL nie ma problemu.
OpenGL:
Vulkan:

OpenGL:
Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#6A nie masz czasem zbyt mało ram na gpu? Teraz w vulcan ustawienie jakości tekstur to tylko preferencja, silnik sam dostosowuje jakość tekstur do tego co mieści się w pamięci karty. To też chyba mocno kuleje jeszcze w x-plane, czesto się krzaczy przez złe zarządzanie pamięcią.
Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#7@scyhe to właśnie może być to o czym pisze @gczegcze pisze: ↑22 maja 2020, 12:13A nie masz czasem zbyt mało ram na gpu? Teraz w vulcan ustawienie jakości tekstur to tylko preferencja, silnik sam dostosowuje jakość tekstur do tego co mieści się w pamięci karty. To też chyba mocno kuleje jeszcze w x-plane, czesto się krzaczy przez złe zarządzanie pamięcią.
https://developer.x-plane.com/2020/05/f ... -textures/
Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#8Mam 4GB VRAM. Zauważylem, że gdy na poczatku tekstury sa ok - zaladowane jest ok 2GB textur, a gdy sie rozmazuja po zmianie np kamery to zaladowane jest kilkaseg MB textur i nie chce ich wiecej "doladowac" i tym samym wyostrzyc obrazu - juz tak zostaje.
Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#9Ja mam 11G VRAM, a często Vulcan wysypuje się z jej braku. Niektóre samoloty na "dzień dobry" potrafią zajmować 2G. Moim zdaniem masz zdecydowanie za mało pamięci na karcie, aby korzystać z wysokich ustawień tekstur. Chyba, że używasz tylko defaultowej scenerii i mniej wymagających modeli.
Ten mechanizm próbuje w Twoim przypadku załadować pewnie trochę więcej niż masz VRAM, automatycznie przechodzi na niższe ustawienia i te powodują tak małą zajętość.
Trochę bolą mało elastyczne ustawienia grafiki w x-plane. Tutaj nie ma czegoś takiego jak wysoka, średnia, niska jakość. Tak naprawdę do wyboru jest tylko dobra, albo totalna lipa
Wszystko poniżej maksymalnej strasznie razi niską jakością.
Ten mechanizm próbuje w Twoim przypadku załadować pewnie trochę więcej niż masz VRAM, automatycznie przechodzi na niższe ustawienia i te powodują tak małą zajętość.
Trochę bolą mało elastyczne ustawienia grafiki w x-plane. Tutaj nie ma czegoś takiego jak wysoka, średnia, niska jakość. Tak naprawdę do wyboru jest tylko dobra, albo totalna lipa

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan
#10Ostatnia wersja beta naprawiła problem. Textury w Vulcan są już ostre cały czas na karcie z 4GB VRAM