Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan

#2
Michael zrobił bardzo ciekawe testy. Jego współpraca z Austinem nie zawodzi i można bez problemu brać te wyniki za pewniak jak ktoś jest mniej wtajemniczony w świat X-Plane.
https://www.youtube.com/watch?v=nemED1cfktQ
https://www.youtube.com/watch?v=Xv7G-NwkB4c

Jeszcze wyczytałem, że podobno całkowicie przeprojektowany jest(ma być?) funkcja "Reflection Detail", ma być więcej sprawnych bibliotek z XPlane10, które lepiej sprawdzają się od tych z X11 przy Vulkanie. Z niecierpliwością czekam na pierwsze testy i odpalam betę, bo kolejnego miesiąca nie wytrzymam do oficjalnej wersji ;) Ale mam wersję Steam, która i tak z opóźnieniem betę otrzyma, więc na razie hype umiarkowany.

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan

#5
Witam, zauważyliście problemy z teksturami w Vulkanie ? Chodzi o to, że tekstury kokpitu są rozmazane. Zmiana kamery na zewnętrzną i powrót do kokpitu potęguje ten efekt do tego stopnia, że np w ZIBO nie jestem w stanie odczytać liter z napisów po środku wolantu. Tak samo dzieje się z teksturami w defaultowej Cessnie oraz z teksturami np. linii na pasie startowym. Sprawdzane na wersji 11.50b3. Karta GTX1050. Na OpenGL nie ma problemu.

OpenGL:
Obrazek
Vulkan:
Obrazek

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan

#6
A nie masz czasem zbyt mało ram na gpu? Teraz w vulcan ustawienie jakości tekstur to tylko preferencja, silnik sam dostosowuje jakość tekstur do tego co mieści się w pamięci karty. To też chyba mocno kuleje jeszcze w x-plane, czesto się krzaczy przez złe zarządzanie pamięcią.

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan

#7
gcze pisze:
22 maja 2020, 12:13
A nie masz czasem zbyt mało ram na gpu? Teraz w vulcan ustawienie jakości tekstur to tylko preferencja, silnik sam dostosowuje jakość tekstur do tego co mieści się w pamięci karty. To też chyba mocno kuleje jeszcze w x-plane, czesto się krzaczy przez złe zarządzanie pamięcią.
@scyhe to właśnie może być to o czym pisze @gcze
https://developer.x-plane.com/2020/05/f ... -textures/

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan

#8
Mam 4GB VRAM. Zauważylem, że gdy na poczatku tekstury sa ok - zaladowane jest ok 2GB textur, a gdy sie rozmazuja po zmianie np kamery to zaladowane jest kilkaseg MB textur i nie chce ich wiecej "doladowac" i tym samym wyostrzyc obrazu - juz tak zostaje.

Re: X-Plane 11.50 Beta - Vulcan

#9
Ja mam 11G VRAM, a często Vulcan wysypuje się z jej braku. Niektóre samoloty na "dzień dobry" potrafią zajmować 2G. Moim zdaniem masz zdecydowanie za mało pamięci na karcie, aby korzystać z wysokich ustawień tekstur. Chyba, że używasz tylko defaultowej scenerii i mniej wymagających modeli.
Ten mechanizm próbuje w Twoim przypadku załadować pewnie trochę więcej niż masz VRAM, automatycznie przechodzi na niższe ustawienia i te powodują tak małą zajętość.
Trochę bolą mało elastyczne ustawienia grafiki w x-plane. Tutaj nie ma czegoś takiego jak wysoka, średnia, niska jakość. Tak naprawdę do wyboru jest tylko dobra, albo totalna lipa ;-) Wszystko poniżej maksymalnej strasznie razi niską jakością.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości